EGY ÁTLÁTHATÓSÁGI RENDSZER TÖRTÉNETE


Mivel indul egy ellátási lánc átláthatósági rendszerének bevezetése egy gyártónál vagy szállítónál?

Általában azzal, hogy a cég felismeri a nagyobb átláthatóság szükségességét, és tudja, hogy a saját folyamatainak optimalizálásához és az ügyfélelégedettség növeléséhez szüksége van arra, hogy pontos adatokkal és transzparens ellátási lánccal rendelkezzen.

Ügyfelünk, egy tartós fogyasztási cikkeket gyártó vállalat, már tett lépéseket az ellátási lánca átláthatóságára, de ezt csak egy saját, belső TMS rendszer keretein belül kezelte, amelyet egy fuvarszervező munkatárs irányított. Felismerték azonban ennek a felállított rendszernek a korlátait: azt, hogy az ellátási láncban keletkező problémák veleje az, hogy az elakadásokról és gátló tényezőkről csak akkor tudnak, és csak akkor értesülnek, ha azok bekövetkeznek. Késések, hibák és elakadások.. Ezek mind csak akkor orvosolhatóak, ha már kiderülnek és már akadályt jelentenek.

 Kell az átláthatóság, de milyen rendszerben?


A visibility rendszer tehát elkerülhetetlenné vált, de még így is több módszer bevezetését vették fontolóra. A tisztán szoftveres megoldás is szóba jött, amely segítségével beintegrálják az adatokat egy rendszerbe, így ez nagyobb rálátást biztosít az ellátási láncra. Viszont a mérlegelés során kiderült, hogy ezzel a megoldással több probléma is adódik.

Egyrészt, a drága rendszert továbbra is a saját munkatársaknak kell üzemeltetni, amellyel további feladataik keletkeznek, valamint a szoftveres megoldások által a fuvarszervező ki van szolgáltatva azoknak az önbevalláson alapuló adatoknak, amelyek nem feltétlenül fedik a valóságot. Rosszul felvitt szállítmány adatok, megváltozott fuvareszközök, útvonalak és ütemezés is gyakran előfordul, a rendszer üzemeltetője pedig, ha nem értesül ezeknek a változásáról, akkor nem is látja, hogy hiba lehet a rendszerben egészen addig, amíg egy szállítmány nem érkezik meg vagy késik.

A szoftveres ellátási felügyeleti rendszereket egy olyan drága eszközhöz hasonlíthatjuk, amelyet ahelyett vásárolunk, hogy valakit megbíznánk, hogy oldja meg helyettünk a problémáinkat. Megvan az eszköz, meg is tanuljuk a használatát, de még mindig nekünk kell használni, amelyet biztosan nem tudnánk ugyanolyan hatékonysággal és magabiztossággal tenni, mint az arra szakosodott szakember.

Ha úgy tetszik a szoftveres megoldás a visibilty rendszerek YouTube videókon keresztül megtanult DIY szaktudása.
Az évek során nyert tapasztalataink azt mutatták meg, hogy az európai fuvartér bonyolult és nagy számú váratlan helyzetet generál. Éppen ezért az e-track egy olyan szolgáltatást dolgozott ki, ami ötvözi a számitástechnikai eszköz és a humán helyzetértékelést.

Az e-track teljes transzparenciát biztosító rendszere nem csak szerszámot ad, hanem megoldást is. A felügyeletet, az ellenőrzést és a beavatkozást is mi végezzük, ezzel a fuvarszervezőnek ideje szabadul fel, a megbízó pedig tudja, hogy a rendszert szakemberek üzemeltetik.

Ez a fajta külső felügyelet teszi lehetővé, hogy nagyobb rálátással rendelkezzünk a folyamatokra, és azokat még azelőtt korrigáljuk, hogy a megbízó egyáltalán érzékelné őket. Egy ilyen tipikus eset az, amikor a fuvarokat még az elindulás előtt ellenőrizzük, hogy megbizonyosodjunk a rendszerbe bekerült GPS és egyéb adatok változatlanságáról. Ha szükséges intézkedünk, javítunk és szervezünk, ebből pedig az ügyfél csak annyit érzékel, hogy az ellátási rendszere kevesebb fennakadással működik. A jelen példában tárgyalt ügyfelünket is ezek az előnyök győzték meg arról, hogy a mi rendszerünket válassza.

A döntés után: hogyan vezessük be?

Természetesen egy ilyen rendszer bevezetését alapos előkészítés és egy próbaidőszak előzi meg. Első körben meg kellett vizsgálni azokat a területeket, ahol a megbízó problémákat tapasztalt, valamint be kell integrálni a rendszerbe azokat a logisztikai szolgáltatókat, akik felkészültek egy ilyen rendszer támogatására.

Ügyfeleink mindig testreszabott megoldásokat kapnak, ezért a cég méretétől és a folyamatok összetettségétől függően 1-6 hónapos pilot időszakra lehet számítani. Jelen esetben a próbaidőszak után újabb logisztikai partnereket vontuk be és folyamatosan szélesítettük a rendszert, hogy 1 év elteltével véglegesítsük azt.

Ügyfelünk első visszajelzése az volt a véglegesítés után, hogy elismerte, hogy korábban milyen keveset tudtak a saját folyamataikról, és kellett egy olyan rálátás, amivel detektálni tudták a problémákat és hatékonyabban tudják működtetni a rendszert, másrészt pedig erős javulást tapasztaltak az ügyfél-elégedettségi mutatóikban. A pontosabb, megbízhatóbb kiszolgálás erősítette a hitelességet és a márkát is.

A legnagyobb dicséret számunkra, ha az ügyfél azt mondja, hogy örül, hogy végül nem a drága szerszámot, hanem a szakmunkát rendelte meg, hogy elvégezzék helyette a feladatokat.

elérhetőségeink

H - 1173 Budapest, Pesti út 237.
We use cookies
Cookie preferences
Below you may find information about the purposes for which we and our partners use cookies and process data. You can exercise your preferences for processing, and/or see details on our partners' websites.
Analytical cookies Disable all
Functional cookies
Other cookies
Elfogadom a sütihasználatot Learn more about our cookie policy.
Change preferences Accept all
Cookies